Compania organizatoare a Targului National Imobiliar (TNI) –
Intrebarile au fost adresate prin intermediul unui chestionar Google Docs companiilor ce si-au expus ofertele imobiliare in cadrul Targului National Imobiliar la ultimele doua manifestari organizate in anul 2009 si companiilor ce doresc sa participe pentru prima data in cadrul editiei din 13-16 Mai 2010.
La aceasta metoda de follow-up au reactionat 88 de companii imobiliare, iar raspunsurile oferite de acestia sunt folosite de catre echipa BDOBC pentru a imbunatati activitatea de organizare de evenimente si calitatea serviciilor conexe oferite clientilor.
Primele intrebari au facut referiri la metodele generale de marketing adoptate de catre respondenti in vederea atingerii publicului tinta, apoi s-a urmarit identificarea imaginii evenimentului in randul expozantilor si identificarea proceselor rationale ce stau la baza deciziei de a participa in cadrul Targului National Imobiliar.
Din punctul de vedere al expozantilor TNI, cea mai eficienta metoda de marketing de a atinge potentialul client s-a dovedit a fi partiparea la targuri si expozitii (59%), ce este urmata de catre promovarea online (18%) si contactul direct (10%).
Daca, prin ochii unei companiei imobiliare, supunem unei succinte analize comparative toate evenimentele imobiliare prezente pe piata din Romania, primul aspect ce difera este suma de bani pe care acesta trebuie sa o plateasca pentru un metru patrat de stand. Intreband expozantii TNI ce cumpara mai exact de la organizatorii de evenimente, acestia au raspuns ca defapt cumpara:
- accesul la un numar mare de vizitatori care se incadreaza in profilul cumparatorului ( public avizat) ( 63%),
- prezenta companiei in randul tuturor actorilor activi din piata de profil (15%)
- notorietatea numelui evenimentului (10%).
Restul de 12 procente este distribuit aproape egal intre:
- prezenta in cadrul unui eveniment dedicat,
- locatia de desfasurare a evenimentului,
- asocierea numerului cu un eveniment imobiliar,
- spatiul organizat pentru zonele de informare- conferinte,
- spatiul pentru zonele de recreere si discutii.
La intrebarea ce conteaza cel mai mult in cazul participarii in calitate de expozant
- notorietatea dobandita in timp (38%)
- mediatizarea evenimentului (35%)
- locatia evenimentului (12%)
- costul total al participarii (9%)
- costul pentru fiecare vizitator avizat atins ( 6 %)
Promovarea catre audienta este una din etapele cele mai importante cand vorbim despre organizarea de evenimente deschise.
Mediatizarea celui mai important eveniment imobiliar din Romania a atins maximul mixului de imagine, acest lucru fiind confirmat de catre expozanti, 65 % dintre acestia apreciind modalitatea de promovare ca fiind ”Excelenta”.
In plus, organizatorii TNI au chestionat cu aceasta ocazie expozantii pentru a redefini profilul cumparatorului anului 2010. In acest mod se doreste ca promovarea sa fie indreptata doar spre publicul tinta al expozantului.
Din raspunsurile oferite de expozanti la aceasta sectiune, organizatorii au putut concluziona ca publicul tinta al expozantilor TNI poate fi atins prin reclame TV la posturile: Realitatea TV (75%) si Antena 3 (20%) si metode de promovare de tip: PR, machete publicitare, vasta acoperire online (ebannere, forumuri de discutii, newsletter, bloguri) si outdoor in zona capitalei. Din mediaplanurile evenimentelor TNI anterioare se poate observa ca acestea au fost canalele selectate si de catre BDOBC pentru a promova evenimentul Targul National Imobiliar (TNI).
Ca si principale diferente intre TNI si celelalte evenimente imobiliare, respondenti au mentionat pe primele trei pozitii: numarul mare de vizitatori, numarul mare de expozanti si imaginea si mediatizarea evenimentului.
In ce priveste numarul de vizitatori, 59 de procente a acumulat raspunsul “Satisfacator”, 25 % Excelent” si 16 % au mentionat “Mediu”.
Cu toate acestea, cand vorbim despre vizitatori, coordonata importanta nu este cea cantitativa (deoarece persoanele ce vin in cadrul targului ca la un loc de promenada nu fac parte din publicul tinta al expozantilor si nu ii ajuta in atingerea obiectivelor de marketing ) ci acea CALITATIVA.
La intrebarea “Care considerati ca este calitatea vizitatorilor TNI ? “, 7 % din respondenti au acordat calificativul Satisfacator, 89 % au apreciat ca si Excelent si doar 4 % au mentionat Slab.
Conditiile logistice oferite (structura standurilor, mobilierul, sonorizarea, etc) au primit din partea expozantilor calificativul Excelent (58 %) in timp ce relatia cu organizatorii a fost apreciata ca fiind “Excelenta” de catre 83 % dintre acestia.
Organizatorii TNI multumesc pe aceasta cale expozantilor ce au acordat timp acestui chestionar, mentionand ca rezultatele obtinute sunt foarte importante pentru ei si vor fi utilizate pentru a imbunatati serviciile oferite.
Acesta metoda de follow-up este inca disponibila pe site-ul evenimentului la adresa : http://www.targimobiliar.eu/ro/chestionar-expozanti.html pentru aceia ce doresc sa ofere feedback echipei BDOBC in privinta organizarii evenimentului Targul National Imobiliar (TNI).
Prima editie a Targului National Imobiliar din 2010 poate fi vizitata in perioada 13-16 MAI 2010
Costul unui bilet de intrare este de 5 RON.
Organizatori: BDOBC Business Center si Centrul International de Conferinte (CIC)
Parteneri : IMOPEDIA.RO, RPF Development, Mervani Invest, Apulum 94, Uniunea Nationala a Agentiilor Imobiliar (UNAI), MediaCity si BCR
Eveniment realizat cu sprijinul: Agenţia Naţională de Presă AGERPRES, imobiliare.RO
Parteneri media: Romania Libera, Hiparion Magazines, Casa Lux, Oferte Speciale, Casa si gradina, www.ro-imobile.ro, www.casesigradini.ro alaturi de alti 50 de parteneri media
Pentru detalii privind cale de acces la expozitie, lista companiilor expozante sau regulamentele de participare la concursuri, accesati pagina de internet a evenimentului www.targimobiliar.eu