Un nou cod de procedură administrativă, care să adune într-un cadru legal unic toate regulile privind modul în care administrația publică acționează, comunică și interacționează cu cetățenii și mediul de afaceri, a fost elaborat de către Ministerul Dezvoltării.
Legislația aplicabilă administrației publice, în special în ultimele două decenii, a fost supusă unor completări și modificări succesive care au condus la realitatea normativă de astăzi, caracterizată prin birocrație excesivă, fragmentare normativă, o paletă foarte diversificată de proceduri administrative – greu de gestionat atât de către administrație, cât și de către cetățeni sau mediul de afaceri.
Documentul, structurat în 13 titluri și 434 de articole, ar putea deveni procedura de drept comun în materie administrativă. Scopul este în principal uniformizarea, simplificarea, digitalizarea și transparentizarea activității autorităților publice.
Titlul I – Principii generale ale administrației
Codul definește conceptele fundamentale – act administrativ, contract administrativ, procedură – și stabilește principiile care trebuie să ghideze conduita autorităților publice în relația cu cetățenii și mediul economic.
Citește mai mult pe Arena Constructiilor:


