Dificultăți majore întâmpinate de autoritățile contractante și operatorii economici în derularea procedurilor de achiziții publice sunt scoase la iveală de un sondaj realizat de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
Rezultatele confirmă tendința europeană semnalată de Curtea de Conturi: scăderea nivelului de concurență și multiple bariere în calea unei participări largi și eficiente.
Perioada de referință a sondajului este 2022–2023.
Din totalul celor peste 5.500 de autorități contractante, doar 36% au inițiat proceduri de achiziții publice în perioada analizată. Cele mai active au fost primăriile, unitățile de învățământ și ministerele.
Cele mai dese provocări din procesul de organizare și desfășurare a procedurilor de achiziție publică sunt:
– Lipsa de expertiză tehnică la nivelul autorității/entității contractante pentru elaborarea
documentațiilor de atribuire
– Stabilirea valorii estimate a contractului de achiziție publică
– Definirea criteriilor de calificare și selecţie
– Timp insuficient pentru pregătirea documentațiilor de atribuire
– Greutăți întâmpinate în etapa de evaluare a ofertelor
– Multiplele cereri de clarificare și modificări ale documentației de atribuire
Citește mai mult pe Arena Constructiilor:


