Cadastru: Reguli noi pentru specialistii in cadastru, geodezie si cartografie

Cadastru: Reguli noi pentru specialistii in cadastru, geodezie si cartografie

Au intrat în vigoare schimbări în procedura de autorizare a specialiștilor din domeniul cadastrului, geodeziei și cartografiei.

Noutățile vizează condițiile de experiență profesională, posibilitatea depunerii dosarului online și cazurile de autorizare fără examen.

  • Documentația pentru obținerea autorizării

Pentru obținerea autorizării, persoanele fizice vor prezenta în dosarul de autorizare inclusiv documente de atestare a experienţei profesionale, cum ar fi: carnet de muncă, adeverințe, extras din Registrul general de evidenţă a salariaţilor (REGES ONLINE) sau din Registrul de evidență al salariaților (REVISAL), astfel încât să fie îndeplinite condițiile necesare pentru una dintre categoriile de autorizare prevăzute de lege, în copie.

De asemenea, va trebui depusă și dovada înregistrării la organele fiscale și copia Registrului de evidenţă a lucrărilor realizate/refuzate, în cazul persoanelor fizice autorizate care au desfășurat activitate independentă și solicită autorizarea într-o categorie superioară.

Pentru echivalarea experienței profesionale, unui an calendaristic îi corespund minimum 12 lucrări realizate/an sau, în cazul lucrărilor de înregistrare sistematică, recepționarea unui număr minim de 120 imobile/an, confirmate de oficiul teritorial/CNC.

Citește mai mult pe Arena Constructiilor:

https://arenaconstruct.ro/cadastru-reguli-noi-pentru-specialistii-in-cadastru-geodezie-si-cartografie/