Piata imobiliara si expozitiile si targurile de profil

Zvonurile de criza si recesiune imobiliara au ajuns si in Romania, iar majoritatea agentiilor imobiliare, confruntandu-se pentru prima data cu o asemenea situatie nu stiu cum sa reactioneze.  Unele incep sa faca economii, nu mai investesc in imaginea companiei sau acorda un buget mult inferior celui necesar. Altele -speriate- se concentreaza numai asupra publicitatii si apeleaza la tot felul de trucuri (oferte in ziare care sunt de cele mai multe ori nereale, oferte de premii, discounturi inexistente, etc) pentru a atrage clienti, a face rost de datele de contact si a le face alte oferte.  Adrian Iordache, business managerul firmei de consultanta InterBiz, specializata in realizarea de analize sectoriale, estimeaza ca in sectorul constructiilor exista, in ciuda crizei din prezent, cel mai mare potential de crestere. "Pentru a ajunge la standardele minime ale Uniunii Europene in ceea ce priveste spatiul locativ, in Romania trebuie sa se construiasca circa 820.000 de locuinte, echivalentul a aproximativ 90 milioane de metri patrati. In prezent, in Romania se construiesc anual 32.000 - 38.000 locuinte, cu trend crescator", a declarat Iordache. Astfel, se construieste in continuare si se vinde in continuare, insa piata de profil trece printr-o etapa necesara maturizarii, in care pur si simplu dispar speculatorii, iar preturile se “asaza”. Cea mai buna atitudine pe care o poate avea o companie imobiliara in aceste conditii este sa fie foarte atenta la calitatea produselor oferite si sa inteleaga importanta participarii la expozitii de profil .  In primul rand un targ imobiliar asigura un cadru unitar de prezenta activa. Acest important mecanism de piata reprezinta locul de intalnire a cererii cu oferta, iar concurenta este mai ascutita decat cea cu care societatile comerciale din Romania sunt obisnuite in activitatea de zi cu zi.Spre deosebire de cultura ONG-urilor, ce este aproape inexistenta in Romania, cultura participarii la targuri si expozitii incepe sa prinda radacini din ce in ce mai puternice. Companiile au inteles ca banii plasati in actiuni de acest gen nu reprezinta o cheltuiala, ci sunt o investitie. „Este mult mai ieftin sa participi la targuri, expozitii sau misiuni economice decat sa lipsesti, urmarind sa faci o asa zisa economie, deoarece partenerii de afaceri risca sa te uite”, explica Cristina MARDARE – PR Managerul celui mai mare targ imobiliar din Romania.„Concentrarea mare de manifestari de profil din aceasta toamna reflecta dezvoltarea puternica in ultimii 18 ani a constructiilor, mai ales pe sectorul rezidential. Avand in vedere ca ne dorim o piata imobiliara puternica, in calitate de organizatori ai Targului National Imobiliar (TNI) semnalam agentiilor imobiliare din Romania importanta participarii la astfel de manifestari si ii indrumam sa participe la orice expozitie de profil, pentru a-si consolida pozitia pe piata. Deoarece respectam concurenta, caci fara aceasta nu am mai reprezenta cel mai mare si important targ, orientam expozantii si catre evenimente ce reusesc sa adune doar 20 de companii, pentru a putea face apoi fata unui eveniment de anvergura nationala (180 companii), cu participare internationala si cu prezenta permanenta in mass-media.  Astfel, este important atat pentru agentii, developeri, companii financiare si constructori, cat si pentru noi- organizatorii Targului National Imobiliar (TNI) - sa continue sa existe si alte targuri imobiliare, pentru ca expozantul sa aiba libertatea de a alege si pentru a ne motiva de fiecare data sa realizam cea mai buna expozitie”, a mai declarat PR-ul.